<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d839137386802251200\x26blogName\x3dangkasa+dan+sang+pemimpi\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dLIGHT\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://angkasadanmimpi.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttps://angkasadanmimpi.blogspot.com/\x26vt\x3d4250138062671015869', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>





❝ suara angkasa dan jeritan sang pemimpi ❞






Liyana | 1998 | MY

+ follow | twitter | instagram




recent update :

puisi: pisau tumpul
written on Friday, March 5, 2021 @ March 05, 2021



dalam sebuah perjalanan yang panjang 

serta kesedaran yang terluput atas nama berangta,  

aku menggenggam erat 

sebilah pisau yang tumpul. 

belahan bilah mencium kulit 

yang pada mula tak terasa sakitnya, 

yang pada mula cuma membekas, 

yang pada mula sekadar mencalar, 

yang kemudian mula tertusuk, 

lalu menusuk dalam, 

dan dalam lagi. 

yang kemudian mula berdarah, 

dan berdarah, 

dan berdarah lagi, 

dan lagi, 

dan lagi. 

sehingga sampai satu saat, 

aku tidak mampu menghentikan. 

sehingga sampai satu saat, 

aku tidak bisa merawat. 

dan setelah itu baru aku sedar, 

selama ini aku memilih waktu; 

selama ini aku membela benalu. 

selama ini aku tahu, 

tapi tetap saja aku biarkan berlalu. 

/ a n g k a s a 


0 comment[s] | back to top






© 2012 - Layout created by Afeeqah.
Do you know ? Honesty is the best policy in life